درها
زیپ های زنجیر در مقابل سیم پیچ بیشترین خرابی اجزای یک کیف، زیپ های آن هستند (تعویض زیپ های شکسته تا حد زیادی رایج ترین کار در مراکز تعمیر چمدان است). در نتیجه، آنها مکان خوبی برای شروع بازرسی چمدان ها از نظر کیفیت فراهم می کنند. دو نوع اصلی وجود دارد: زنجیره ای و سیم پیچ (عکس ها را در سمت چپ مقایسه کنید). دندانه های زیپ زنجیری مدرن از رزین های قالب گیری تزریقی (مانند پلی استال و پلی اتیلن) ساخته شده اند که مستقیماً روی نوار زیپ ذوب می شوند. آنها فوق العاده قوی هستند (بنابراین بسیار بادوام تر)، در برابر خاک و ماسه مقاوم تر و ایمن تر هستند (به "چمدان و امنیت" مراجعه کنید). زیپ های کویل (کویل از پلی استر اکسترود شده ساخته شده و روی نوار زیپ دوخته شده است) ارزان تر و انعطاف پذیرتر هستند (بنابراین نصب آسان تر/ارزان تر است که برتری آنها را در چمدان های مدرن توضیح می دهد).
جداسازی مسیر ناخواسته با زیپ های زنجیره ای بسیار کمتر از انواع کویل است، اما ممکن است اتفاق بیفتد. خوشبختانه در میدان (با کمی حوصله) قابل تعمیر است. جیم مارکل از Red Oxx نشان می دهد که چگونه.
سه حرف جادویی: زیپ ها ممکن است در همه جا وجود داشته باشند، اما ساده نیستند و از تعداد شگفت انگیزی (و پیچیدگی) قطعات جداگانه تشکیل شده اند. بدون شک، بهترین ها (هم در سبک های زنجیره ای و هم کویل) توسط گروه خصوصی YKK (متشکل از 80 شرکت، که مجموعا تک تک اجزای زیپ را می سازند) تولید می شوند. آنها از سال 1934 این کار را انجام داده اند. حروف اول - که نام تجاری آنها نیز هست و معمولاً روی زیپ کش یافت می شود - از نام اصلی شرکت، یوشیدا کوگیو کابوشیکایشا (تقریباً "Yoshida Company Limited") آمده است.
اگر زیپی دارید که به سختی باز یا بسته می شود، یا به خودی خود باز می شود، یا به راحتی از مسیر خارج می شود، شرط خوبی است که YKK نباشد. در واقع، وجود زیپهای YKK راهی سریع برای شناسایی انواع محصولات بهتر ساخته شده است: میتوانید کاملاً مطمئن باشید که وقتی تولیدکنندهای از زیپهای YKK به برند "خانه" خود تغییر میدهد، در حال انجام ماموریت است. کاهش هزینه ها، به قیمت کیفیت.
و با خطر بیان موارد بدیهی، هرگز از زیپ برای بستن یک کیسه بیش از حد پر استفاده نکنید. قبل از کشیدن زیپ آن را بسته نگه دارید. بهتر است برخی از محتویات را حذف کنید.
یکی از آخرین مشاهدات در این زمینه: افرادی که کیفیت هر چمدان خاصی را بهتر می دانند، کسانی هستند که آن را ساخته اند. بنابراین به دنبال شرکتهایی باشید که بهترین سیاستهای گارانتی را ارائه میدهند (یعنی پول خود را در جایی که بازاریابی دارند قرار دهند). مطمئن شوید که چاپ ریز را خوانده اید و جزئیات سیاست را درک می کنید، هرچند: "ضمانت مادام العمر" به ندرت به معنای آن چیزی است که فکر می کنید انجام می دهد!
ظرفیت: حجم محو (نفرین منحنی ها)
این را در نظر بگیرید: مهمترین ویژگی یک ساعت مچی – چه آن را ترجیح دهید که باریک و ظریف باشد، ساعتی که به راحتی خوانده شود یا شبیه فشار سنج زیردریایی جنگ جهانی دوم – این است که چقدر زمان را حفظ میکند. با این حال آخرین باری که اندازه گیری دقت را در هر تبلیغ ساعت دیدید کی بود؟
چمدان تقریباً همینطور است. منحرف کردن توجه - با «ویژگیهای مشکوک»، نامگذاری پارچههای با تکنولوژی بالا و جزئیات استایل - از ظرفیت حمل قابل استفاده واقعی کیف بسیار آسان است.
چرا Rectilinear؟ برای به حداکثر رساندن ظرفیت حمل، به دنبال طراحی مستطیلی باشید (یعنی مانند یک جعبه ساده، با اضلاع صاف و صاف و گوشه های 90 درجه). برای هر طول + عرض + ارتفاع معین، یک پیکربندی مستطیلی بیشترین حجم داخلی را به دست میدهد†. لحظه ای که طرف ها یا لبه های منحنی را معرفی می کنید، فضای ذخیره سازی را از دست می دهید. (این کار معمولاً برای اینکه کیسه ایرودینامیکتر به نظر برسد انجام میشود، اگرچه تأثیر ناچیزی خواهد داشت مگر اینکه قصد خروج از پرواز را داشته باشید در حالی که هنوز در هوا است!)
به طور مشابه، افزودن کیسه های خارجی، ابعاد کیسه را بدون افزودن حجم ذخیره سازی مناسب افزایش می دهد.
تأثیرات هر دو موضوع به وضوح در نمودار "مستقیم" نشان داده شده است. اگرچه این دو کیف دارای ابعاد خارجی یکسانی هستند (که توسط خطوط هوایی اندازه گیری شده است)، کیف مستطیلی فضای ذخیره سازی شگفت انگیز 29 درصدی را ارائه می دهد! ملاحظات کم اهمیتی نیست.
ویژگی از دست رفته: ظرفیت حمل
عکس کیف، این فضای گمشده را برای یک کیسه اوقات فراغت واقعی (و نسبتاً معمولی) برجسته میکند، البته فقط از یک منظر دید تک (و دو بعدی): در سه بعد دنیای واقعی، به اندازه یک سوم یا ظرفیت ذخیره سازی بیشتری در این روش تلف می شود.
این دیدگاه همچنین سه مشکل اضافی غیرمستقیم بودن را آشکار می کند. دراز کردن یک کیف در جلو (در این عکس به سمت راست) مرکز ثقل آن را از بدن دورتر از آنچه که لازم است حرکت میدهد و حمل آن را کمتر میکند. همچنین کیف را برای مانور در موقعیتهای شلوغ ناخوشایندتر میکند (همانطور که معمولاً هنگام استفاده از حملونقل عمومی تجربه میشود). در نهایت، آن طرف های منحنی بسته بندی موثر را دشوارتر می کند!
در اینجا یک مثال دیگر وجود دارد: کیف قایق استوانه ای سنتی شکلی نمادین است که برای همیشه با تصورات عاشقانه ما از دریا پیوند خورده است. اما سودرها
زیپ های زنجیر در مقابل سیم پیچ بیشترین خرابی اجزای یک کیف، زیپ های آن هستند (تعویض زیپ های شکسته تا حد زیادی رایج ترین کار در مراکز تعمیر چمدان است). در نتیجه، آنها مکان خوبی برای شروع بازرسی چمدان ها از نظر کیفیت فراهم می کنند. دو نوع اصلی وجود دارد: زنجیره ای و سیم پیچ (عکس ها را در سمت چپ مقایسه کنید). دندانه های زیپ زنجیری مدرن از رزین های قالب گیری تزریقی (مانند پلی استال و پلی اتیلن) ساخته شده اند که مستقیماً روی نوار زیپ ذوب می شوند. آنها فوق العاده قوی هستند (بنابراین بسیار بادوام تر)، در برابر خاک و ماسه مقاوم تر و ایمن تر هستند (به "چمدان و امنیت" مراجعه کنید). زیپ های کویل (کویل از پلی استر اکسترود شده ساخته شده و روی نوار زیپ دوخته شده است) ارزان تر و انعطاف پذیرتر هستند (بنابراین نصب آسان تر/ارزان تر است که برتری آنها را در چمدان های مدرن توضیح می دهد).
بیشتر بدانید: بهترین جنس کیف و خرید عمده کیف در
https://robonak.ir/%da%a9%db%8c%d9%81-%d8%b9%d9%85%d8%af%d9%87/
جداسازی مسیر ناخواسته با زیپ های زنجیره ای بسیار کمتر از انواع کویل است، اما ممکن است اتفاق بیفتد. خوشبختانه در میدان (با کمی حوصله) قابل تعمیر است. جیم مارکل از Red Oxx نشان می دهد که چگونه.
سه حرف جادویی: زیپ ها ممکن است در همه جا وجود داشته باشند، اما ساده نیستند و از تعداد شگفت انگیزی (و پیچیدگی) قطعات جداگانه تشکیل شده اند. بدون شک، بهترین ها (هم در سبک های زنجیره ای و هم کویل) توسط گروه خصوصی YKK (متشکل از 80 شرکت، که مجموعا تک تک اجزای زیپ را می سازند) تولید می شوند. آنها از سال 1934 این کار را انجام داده اند. حروف اول - که نام تجاری آنها نیز هست و معمولاً روی زیپ کش یافت می شود - از نام اصلی شرکت، یوشیدا کوگیو کابوشیکایشا (تقریباً "Yoshida Company Limited") آمده است.
اگر زیپی دارید که به سختی باز یا بسته می شود، یا به خودی خود باز می شود، یا به راحتی از مسیر خارج می شود، شرط خوبی است که YKK نباشد. در واقع، وجود زیپهای YKK راهی سریع برای شناسایی انواع محصولات بهتر ساخته شده است: میتوانید کاملاً مطمئن باشید که وقتی تولیدکنندهای از زیپهای YKK به برند "خانه" خود تغییر میدهد، در حال انجام ماموریت است. کاهش هزینه ها، به قیمت کیفیت.
و با خطر بیان موارد بدیهی، هرگز از زیپ برای بستن یک کیسه بیش از حد پر استفاده نکنید. قبل از کشیدن زیپ آن را بسته نگه دارید. بهتر است برخی از محتویات را حذف کنید.
یکی از آخرین مشاهدات در این زمینه: افرادی که کیفیت هر چمدان خاصی را بهتر می دانند، کسانی هستند که آن را ساخته اند. بنابراین به دنبال شرکتهایی باشید که بهترین سیاستهای گارانتی را ارائه میدهند (یعنی پول خود را در جایی که بازاریابی دارند قرار دهند). مطمئن شوید که چاپ ریز را خوانده اید و جزئیات سیاست را درک می کنید، هرچند: "ضمانت مادام العمر" به ندرت به معنای آن چیزی است که فکر می کنید انجام می دهد!
ظرفیت: حجم محو (نفرین منحنی ها)
این را در نظر بگیرید: مهمترین ویژگی یک ساعت مچی – چه آن را ترجیح دهید که باریک و ظریف باشد، ساعتی که به راحتی خوانده شود یا شبیه فشار سنج زیردریایی جنگ جهانی دوم – این است که چقدر زمان را حفظ میکند. با این حال آخرین باری که اندازه گیری دقت را در هر تبلیغ ساعت دیدید کی بود؟
چمدان تقریباً همینطور است. منحرف کردن توجه - با «ویژگیهای مشکوک»، نامگذاری پارچههای با تکنولوژی بالا و جزئیات استایل - از ظرفیت حمل قابل استفاده واقعی کیف بسیار آسان است.
چرا Rectilinear؟ برای به حداکثر رساندن ظرفیت حمل، به دنبال طراحی مستطیلی باشید (یعنی مانند یک جعبه ساده، با اضلاع صاف و صاف و گوشه های 90 درجه). برای هر طول + عرض + ارتفاع معین، یک پیکربندی مستطیلی بیشترین حجم داخلی را به دست میدهد†. لحظه ای که طرف ها یا لبه های منحنی را معرفی می کنید، فضای ذخیره سازی را از دست می دهید. (این کار معمولاً برای اینکه کیسه ایرودینامیکتر به نظر برسد انجام میشود، اگرچه تأثیر ناچیزی خواهد داشت مگر اینکه قصد خروج از پرواز را داشته باشید در حالی که هنوز در هوا است!)
به طور مشابه، افزودن کیسه های خارجی، ابعاد کیسه را بدون افزودن حجم ذخیره سازی مناسب افزایش می دهد.
تأثیرات هر دو موضوع به وضوح در نمودار "مستقیم" نشان داده شده است. اگرچه این دو کیف دارای ابعاد خارجی یکسانی هستند (که توسط خطوط هوایی اندازه گیری شده است)، کیف مستطیلی فضای ذخیره سازی شگفت انگیز 29 درصدی را ارائه می دهد! ملاحظات کم اهمیتی نیست.
ویژگی از دست رفته: ظرفیت حمل
عکس کیف، این فضای گمشده را برای یک کیسه اوقات فراغت واقعی (و نسبتاً معمولی) برجسته میکند، البته فقط از یک منظر دید تک (و دو بعدی): در سه بعد دنیای واقعی، به اندازه یک سوم یا ظرفیت ذخیره سازی بیشتری در این روش تلف می شود.
این دیدگاه همچنین سه مشکل اضافی غیرمستقیم بودن را آشکار می کند. دراز کردن یک کیف در جلو (در این عکس به سمت راست) مرکز ثقل آن را از بدن دورتر از آنچه که لازم است حرکت میدهد و حمل آن را کمتر میکند. همچنین کیف را برای مانور در موقعیتهای شلوغ ناخوشایندتر میکند (همانطور که معمولاً هنگام استفاده از حملونقل عمومی تجربه میشود). در نهایت، آن طرف های منحنی بسته بندی موثر را دشوارتر می کند!
در اینجا یک مثال دیگر وجود دارد: کیف قایق استوانه ای سنتی شکلی نمادین است که برای همیشه با تصورات عاشقانه ما از دریا پیوند خورده است. اما سودرها
زیپ های زنجیر در مقابل سیم پیچ بیشترین خرابی اجزای یک کیف، زیپ های آن هستند (تعویض زیپ های شکسته تا حد زیادی رایج ترین کار در مراکز تعمیر چمدان است). در نتیجه، آنها مکان خوبی برای شروع بازرسی چمدان ها از نظر کیفیت فراهم می کنند. دو نوع اصلی وجود دارد: زنجیره ای و سیم پیچ (عکس ها را در سمت چپ مقایسه کنید). دندانه های زیپ زنجیری مدرن از رزین های قالب گیری تزریقی (مانند پلی استال و پلی اتیلن) ساخته شده اند که مستقیماً روی نوار زیپ ذوب می شوند. آنها فوق العاده قوی هستند (بنابراین بسیار بادوام تر)، در برابر خاک و ماسه مقاوم تر و ایمن تر هستند (به "چمدان و امنیت" مراجعه کنید). زیپ های کویل (کویل از پلی استر اکسترود شده ساخته شده و روی نوار زیپ دوخته شده است) ارزان تر و انعطاف پذیرتر هستند (بنابراین نصب آسان تر/ارزان تر است که برتری آنها را در چمدان های مدرن توضیح می دهد).
جداسازی مسیر ناخواسته با زیپ های زنجیره ای بسیار کمتر از انواع کویل است، اما ممکن است اتفاق بیفتد. خوشبختانه در میدان (با کمی حوصله) قابل تعمیر است. جیم مارکل از Red Oxx نشان می دهد که چگونه.
سه حرف جادویی: زیپ ها ممکن است در همه جا وجود داشته باشند، اما ساده نیستند و از تعداد شگفت انگیزی (و پیچیدگی) قطعات جداگانه تشکیل شده اند. بدون شک، بهترین ها (هم در سبک های زنجیره ای و هم کویل) توسط گروه خصوصی YKK (متشکل از 80 شرکت، که مجموعا تک تک اجزای زیپ را می سازند) تولید می شوند. آنها از سال 1934 این کار را انجام داده اند. حروف اول - که نام تجاری آنها نیز هست و معمولاً روی زیپ کش یافت می شود - از نام اصلی شرکت، یوشیدا کوگیو کابوشیکایشا (تقریباً "Yoshida Company Limited") آمده است.
اگر زیپی دارید که به سختی باز یا بسته می شود، یا به خودی خود باز می شود، یا به راحتی از مسیر خارج می شود، شرط خوبی است که YKK نباشد. در واقع، وجود زیپهای YKK راهی سریع برای شناسایی انواع محصولات بهتر ساخته شده است: میتوانید کاملاً مطمئن باشید که وقتی تولیدکنندهای از زیپهای YKK به برند "خانه" خود تغییر میدهد، در حال انجام ماموریت است. کاهش هزینه ها، به قیمت کیفیت.
و با خطر بیان موارد بدیهی، هرگز از زیپ برای بستن یک کیسه بیش از حد پر استفاده نکنید. قبل از کشیدن زیپ آن را بسته نگه دارید. بهتر است برخی از محتویات را حذف کنید.
یکی از آخرین مشاهدات در این زمینه: افرادی که کیفیت هر چمدان خاصی را بهتر می دانند، کسانی هستند که آن را ساخته اند. بنابراین به دنبال شرکتهایی باشید که بهترین سیاستهای گارانتی را ارائه میدهند (یعنی پول خود را در جایی که بازاریابی دارند قرار دهند). مطمئن شوید که چاپ ریز را خوانده اید و جزئیات سیاست را درک می کنید، هرچند: "ضمانت مادام العمر" به ندرت به معنای آن چیزی است که فکر می کنید انجام می دهد!
ظرفیت: حجم محو (نفرین منحنی ها)
این را در نظر بگیرید: مهمترین ویژگی یک ساعت مچی – چه آن را ترجیح دهید که باریک و ظریف باشد، ساعتی که به راحتی خوانده شود یا شبیه فشار سنج زیردریایی جنگ جهانی دوم – این است که چقدر زمان را حفظ میکند. با این حال آخرین باری که اندازه گیری دقت را در هر تبلیغ ساعت دیدید کی بود؟
چمدان تقریباً همینطور است. منحرف کردن توجه - با «ویژگیهای مشکوک»، نامگذاری پارچههای با تکنولوژی بالا و جزئیات استایل - از ظرفیت حمل قابل استفاده واقعی کیف بسیار آسان است.
چرا Rectilinear؟ برای به حداکثر رساندن ظرفیت حمل، به دنبال طراحی مستطیلی باشید (یعنی مانند یک جعبه ساده، با اضلاع صاف و صاف و گوشه های 90 درجه). برای هر طول + عرض + ارتفاع معین، یک پیکربندی مستطیلی بیشترین حجم داخلی را به دست میدهد†. لحظه ای که طرف ها یا لبه های منحنی را معرفی می کنید، فضای ذخیره سازی را از دست می دهید. (این کار معمولاً برای اینکه کیسه ایرودینامیکتر به نظر برسد انجام میشود، اگرچه تأثیر ناچیزی خواهد داشت مگر اینکه قصد خروج از پرواز را داشته باشید در حالی که هنوز در هوا است!)
به طور مشابه، افزودن کیسه های خارجی، ابعاد کیسه را بدون افزودن حجم ذخیره سازی مناسب افزایش می دهد.
تأثیرات هر دو موضوع به وضوح در نمودار "مستقیم" نشان داده شده است. اگرچه این دو کیف دارای ابعاد خارجی یکسانی هستند (که توسط خطوط هوایی اندازه گیری شده است)، کیف مستطیلی فضای ذخیره سازی شگفت انگیز 29 درصدی را ارائه می دهد! ملاحظات کم اهمیتی نیست.
ویژگی از دست رفته: ظرفیت حمل
عکس کیف، این فضای گمشده را برای یک کیسه اوقات فراغت واقعی (و نسبتاً معمولی) برجسته میکند، البته فقط از یک منظر دید تک (و دو بعدی): در سه بعد دنیای واقعی، به اندازه یک سوم یا ظرفیت ذخیره سازی بیشتری در این روش تلف می شود.
این دیدگاه همچنین سه مشکل اضافی غیرمستقیم بودن را آشکار می کند. دراز کردن یک کیف در جلو (در این عکس به سمت راست) مرکز ثقل آن را از بدن دورتر از آنچه که لازم است حرکت میدهد و حمل آن را کمتر میکند. همچنین کیف را برای مانور در موقعیتهای شلوغ ناخوشایندتر میکند (همانطور که معمولاً هنگام استفاده از حملونقل عمومی تجربه میشود). در نهایت، آن طرف های منحنی بسته بندی موثر را دشوارتر می کند!
در اینجا یک مثال دیگر وجود دارد: کیف قایق استوانه ای سنتی شکلی نمادین است که برای همیشه با تصورات عاشقانه ما از دریا پیوند خورده است. اما سودافل های ch محبوب بودند زیرا طول درز را به حداقل می رساند و تولید آنها را ارزان می کند. با این حال، وقتی صحبت از حجم ذخیرهسازی و کارایی بستهبندی به میان میآید، آنها یک کابوس هستند: بستهبندی خوب و نه خیلی حجیم. یک دافیل مستطیلی بسیار راحت تر است، بیش از 27 درصد بزرگتر از همتای گرد خود با طول، عرض و ارتفاع یکسان!
از طرف دیگر، این موضوع را از منظر مخالف در نظر بگیرید: برای مقدار مطلوبی از ظرفیت ذخیرهسازی، یک کیسه ساده و مستطیلی کوچکترین (L+W+H) است که میتواند آن را فراهم کند. دلیل خوبی برای جعبه ای بودن جعبه ها وجود دارد!
† حداکثر حجم داخلی مطلق، البته، با یک کیسه کاملا مکعبی (L=W=H) بدست می آید. با این حال، حمل چنین شکلی ناخوشایند خواهد بود و با قوانین حمل دست بسیاری از خطوط هوایی مغایرت دارد.
منبع